Så enkelt är det att byta till House Of Service – en ny kund berättar

Har du någon gång övervägt att byta IT leverantör, men till slut valt att avstå på grund av att bytet känns krångligt, läskigt eller tidskrävande? Du är inte ensam. Varje år struntar faktiskt hundratals företagare i att byta till en smidigare eller billigare lösning, just för att själva bytesprocessen skrämmer dem. Men behöver det vara så?

IT miljön är själva hjärtat i ett företag och att flytta den kan såklart kännas läskigt. Men är det verkligen så krångligt som många tror? Vi har tagit ett snack med entreprenören Henrik Åhlin som har många års erfarenhet av att driva och utveckla företag, för att höra hur han upplevde sitt senaste byte – när han blev kund hos House Of Service.

– Jag kan verkligen känna igen mig i upplevelsen av att vara inlåst med sin nuvarande leverantör. Även om man skulle vilja prova nåt som man tror är bättre så är ju alltid farhågorna stora att man inte kommer att orka med processen och att det kommer att kosta mer än det smakar. Det har jag varit med om förr. Men med House Of Service har det varit hur smidigt som helst. Ni har verkligen skött övertagandet av min IT glimrande, berättar Henrik.

Vill du också byta till House Of Service?

En trygg process, präglad av god kommunikation

Henrik driver en heldigital redovisningsbyrå som erbjuder digital bokföring och kvalificerat konsultstöd från erfarna redovisningskonsulter till företag och organisationer. Under hösten 2020 bestämde han sig för att börja använda House Of Service för att automatisera IT miljön i bolaget och i skrivande stund har dem helt avslutat sin onboarding-process hos House Of Service.

– Jag är faktiskt uppriktigt förvånad över hur smidigt det har gått att starta upp med House Of Service. Personligen har jag egentligen inte gjort särskilt mycket alls och när jag väl behövt bidra med någonting har kommunikationen från House Of Service varit väldigt tydlig, menar Henrik.

– Eftersom jag själv arbetar med förändringsledning och förbättring av olika processer har det varit väldigt kul att gå igenom en så smidig och genomtänkt onboarding. Tyvärr är det inte ovanligt med leverantörer som har en bra produkt, men med en service som inte matchar produkten. Men där känns det som att House Of Service lagt fokus på hela flödet, vilket gör mig som kund väldigt trygg.


Allt samlat på ett ställe

Så hur går då processen till? Jo, själva flytten av miljön sker digitalt med hjälp av en så kallad migrering. Filer, mejl och information exporteras från det gamla programmet och importeras till den nya lösningen. En säker process som går på ett par knapptryck.



När du byter till House Of Service tar vi dessutom hand om kommunikationen med din tidigare leverantör och ser till att vi får tillgång till allt vi behöver för att kunna hantera din miljö. När din data är på plats så går vi igenom allt för att säkerställa att allt är korrekt, dvs att inga underlag saknas och att all data finns med. Medan vi gör detta har du fått ett konto i den nya miljön och en tydlig att göra-lista när du loggar in.

– Informationen var hela tiden klockren. Man får alla ärenden direkt från House Of Service med tydliga beskrivningar av vad man behöver göra och hur man går tillväga för att göra det – som att koppla ihop mobilen, mejlsignaturen och behörigheter till olika dokumentbibliotek, berättar Henrik.

Läs också: Så skiljer sig House Of Service mot andra leverantörer

Proaktivitet och tidsbesparing – två stora fördelar

På det stora hela konstaterar han att flytten inte alls varit så komplicerad som han befarat på förhand. Visst finns det enstaka moment som har krävt att han lagt ner tid, men det är tid han vet att han kommer få igen nu när allt är på plats.

Just tidsbesparingen var faktiskt också en stor anledning till att han valde House Of Service från första början. Efter att under flera år ha använt sig av en traditionell IT konsult sökte han efter en automatiserad lösning som kunde minimera hans egen administrationstid.

– Att ha en klassisk IT konsult är ju bra på sitt sätt. De är ju duktiga på det de gör, men processen blir krångligare och det blir mycket jobb från båda sidor. Jag ville inte längre tänka på licensformer, köpa in datorer eller hantera mobilabonnemang, och därför var det ett ganska enkelt beslut att välja House Of Service, säger Henrik och fortsätter:

– House Of Service bidrar också med mycket proaktivitet som jag tidigare har saknat. Utan proaktivitet blir det bara IT och ingen service, men House Of Service är snabba med att berätta vad jag behöver veta eller göra, innan jag hunnit tänka på det själv, till exempel när det gäller att fatta beslut om vilken plattform vi bör vidareutveckla eller liknande. Det gillar jag med House Of Service, avslutar Henrik.

Kan House Of Service vara nåt för dig?

Vill du också spara tid, kraft och pengar genom att ha hela din IT samlad på ett och samma ställe – till en fast månadskostnad utan överraskningar eller tilläggspaket? Då är ditt nästa steg att anmäla intresse för House Of Service, så reder vi ut tillsammans om vår tjänst kan vara nåt för dig.


Kontakta en av våra rådgivare via 010-410 34 00 eller info@houseofservice.se